Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Parallel Lives

Serie: Innistrad (INN)

Rarity: Rare Innistrad Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Innistrad
 4
39,95
 -
59,95
Parallel Lives | Innistrad

 Op voorraad 

€ 39,95 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 59,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
14-10-2011 18:42:00

4 Tokens die 6/6 zijn. Je maakt met Fresh Meat 2 tokens (die door The Wild als 6/6jes de battlefield enteren), en Parallel Lives maakt er dan 4 tokens van.

14-10-2011 18:35:00

vraagje?? wanneer ik Essence of the Wild en Parallel Lives op het veld heb liggen, en ik speel een Fresh Meat als er die beurt 2 creatures van mij dood zijn gegaan, krijg ik dan 2 of 4 Essence of the Wild?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-10-2011 15:40:00

Excuses. Dan drukte ik me niet helemaal duidelijk uit.

Ik bedoelde dus dat een replacement effect niet zorgt voor meer events dan er normaal gesproken zouden zijn. Zou er 1 event zijn, dan blijft dat 1 event. Terwijl elke triggered ability voor een extra event zorgt.

7-10-2011 14:35:00

In je eerdere post zei je 'Maar replacement effects zorgen niet voor nieuwe events.'

Een gewijzigd event aanmaken is toch zorgen voor een nieuw (gewijzigd) event? (En ook het enige event, want het oude event vindt nooit plaats). Dat wou ik even aangeven.

Voor de rest ben ik het overal mee eens.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-10-2011 13:09:00

Ik volg niet helemaal waar je naar toe wilt.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij trekt een replacement effect aan de noodrem vóórdat een event optreedt, maakt een gewijzigd event aan (in plaats van het event dat op zou treden) en vervolgens is het gewijzigde event degene die als enige optreedt.

Als er een oorspronkelijk en een nieuw event zou zijn, dan loop je volgens mij het risico dat triggers die reageren op een bepaald event, ten onrechte dubbel af gaan.

7-10-2011 09:15:00

614.1. Some continuous effects are replacement effects. Like prevention effects (see rule 615), replacement effects apply continuously as events happen—they aren‘t locked in ahead of time. Such effects watch for a particular event that would happen and completely or partially replace that event with a different event. They act like ―shields around whatever they‘re affecting.

Ik zou hierdoor zeggen dat het replacen wél een nieuw event aanmaakt. Dat ze niet infinite gaan komt doordat replacement effects maar 1x een event (en de replacements) replacen.

614.5. A replacement effect doesn‘t invoke itself repeatedly; it gets only one opportunity to affect an event or any modified events that may replace it.
Example: A player controls two permanents, each with an ability that reads "If a creature you control would deal damage to a creature or player, it deals double that damage to that creature or player instead." A creature that normally deals 2 damage will deal 8 damage— not just 4, and not an infinite amount.

Op zich ook logisch, want anders zou zelfs 1 Parallel Lives al infinite gaan. (Event gaat tokens maken, replace met dubbel token makend event. Nieuw event zou tokens maken, replace met nogmaals verdubbeld event...)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-10-2011 08:16:00

Gevaarlijk wat ik nu ga zeggen, maar er is echt niks tegenstrijdigs aan.

Triggered abilities en replacement effects werken echt essentieel verschillend. Replacement effects gaan namelijk helemaal niet af.

Er is in dit geval één event, namelijk dat er een token op de battlefield komt.

Een triggered ability die afgaat, zou voor een nieuw event zorgen.

Maar replacement effects zorgen niet voor nieuwe events. Die vervangen alleen maar een onderdeel binnen een event. Die zien dus niet het event eerst gebeuren om vervolgens te handelen, maar die passen eerst het een en ander aan en daarna gebeurt de event pas maar dan met de veranderde inhoud.

Als er dus meerdere replacement effects zijn, dan pas je die eerst toe, waarbij van het eindresultaat dus nog steeds niks zichtbaar is, ook GEEN tussenresultaat dus. Het magische woord is ook altijd "instead". Er zou eigenlijk 1 token op de battlefield komen, oh nee, wacht, het moeten er 2 worden, oh nee, het moeten er 4 worden.

Nu treedt het event daadwerkelijk pas op. Het is nog steeds 1 enkelvoudig event en komen er 4 tokens op de battlefield.

Als het een triggered ability was, dan zouden het wel meerdere events zijn, want dan zou elke trigger voor een nieuw event zorgen.

7-10-2011 04:27:00

Ik weet de regels wel maar vindt dat het eigenlijk maar zwaar tegenstrijdige regels zijn.

Als Doubling Season en Parallel Lives "afgaan" door een effect, dan zou dat op alle effecten moeten slaan die tokens in het spel brengen, zoals de text leest.


112.3. There are four general categories of abilities:
112.3a. Spell abilities are abilities that are followed as instructions while an instant or sorcery spell is resolving. Any text on an instant or sorcery spell is a spell ability unless it's an activated ability, a triggered ability, or a static ability that fits the criteria described in rule 112.6.
112.3b Activated abilities have a cost and an effect. They are written as "[Cost]: [Effect.] [Activation instructions (if any).]" A player may activate such an ability whenever he or she has priority. Doing so puts it on the stack, where it remains until it's countered, it resolves, or it otherwise leaves the stack. See rule 602, "Activating Activated Abilities."
112.3c Triggered abilities have a trigger condition and an effect. They are written as "[Trigger condition], [effect]," and begin with the word "when," "whenever," or "at." Whenever the trigger event occurs, the ability is put on the stack the next time a player would receive priority and stays there until it's countered, it resolves, or it otherwise leaves the stack. See rule 603, "Handling Triggered Abilities."
112.3d Static abilities are written as statements. They're simply true. Static abilities create continuous effects which are active while the permanent with the ability is on the battlefield and has the ability, or while the object with the ability is in the appropriate zone. See rule 604, "Handling Static Abilities."

7-10-2011 03:37:00

Parallel Lives en Doubling Season hebben geen triggered abilites, dus zo als jij het zegt werkt het niet.

10/1/2005 If there are two Doubling Seasons (of dus een Parallel Lives) on the battlefield, then the number of tokens or counters is four times the original number. If there are three on the battlefield, then the number of tokens or counters is eight times the original number.

7-10-2011 03:25:00

Als ik dit juist heb kun je in combi met Doubling Season er oneindig veel tokens mee maken...

Stel dat je Parallel Lives & Doubling Season op tafel hebt en je speelt een simpele Sprout.

Normaal komt er 1 token in play, maar nu ook:
2 Sprout's extra door Parallel Lives &
2 Sprout's extra door Doubling Season.

Alleen zijn de 2 nieuwe Sprout's die door Parallel Lives in play kwamen een nieuwe bron voor Doubling Season.
Aangezien het Parallel Lives zijn effect was om nieuwe tokens in het spel brengen, en het namelijk een effect anders dan Doubling Season zelf, zie ik geen reden waarom je daarop Doubling Season niet overnieuw mag laten afgaan.

En dit werkt ook omgekeerd. Tokens door Doubling Season kunnen ook weer verdubbeld worden met Parallel Lives.

Of zie ik dit verkeerd?

5-10-2011 23:43:00

+1 voor Peanut!

5-10-2011 23:12:00

@ Crusifix hieronder:

Today I had lunch with the Goddess, "Steinman," she said... "I'm here to free you from the tyranny of the commonplace. I'm here to show you a new kind of beauty." I asked her, "What do you mean, goddess?" "Symmetry, dear Steinman. It's time we did something about symmetry..."

5-10-2011 23:06:00

@Ivo: En dan aanvallen met de Geist of Saint Traft die je de beurt daarvoor had neergelegd voor overkill in de beurt zelf

3-10-2011 16:56:00

Vind hem wel leuk, maar ik ben zoiezo een fan van symmetrie..

Josti (67) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-10-2011 16:53:00

Kwestie van smaak... maar ik vind de art echt lelijk

Oracle

Enchantment 

If an effect would create one or more tokens under your control, it creates twice that many of those tokens instead.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
All of the tokens enter the battlefield simultaneously. They’ll have the same name, color, type and subtype, abilities, power, toughness, and so on.

9/22/2011
If the effect is putting more than one kind of token onto the battlefield, it’ll put twice as many of each kind onto the battlefield. For example, if you cast Bestial Menace while controlling Parallel Lives, you’ll put two Snake tokens, two Wolf tokens, and two Elephant tokens onto the battlefield.

9/22/2011
If you control two Parallel Lives, then the number of tokens created is four times the original number. If you control three, then the number of tokens created is eight times the original number, and so on.

9/22/2011
If the effect creating the tokens instructs you to do something with those tokens at a later time, like exiling them at the end of combat, you’ll do that for all the tokens.

Decktips